BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 4, 2010

:: Ramadhan Kini Kembali & Kisah Deroyan ::


Pejam celik pejam celik dan nak masuk bulan Ramadhan!!!!!!hehe.. pergi suda dia.. hehehe... walau si dot dot diikat, pandai2 la kita kawal nafsu.. itu yang penting.. Insha-Allah mudah-mudahan Ramadhan kali ini mengajar MK erti kesabaran dan kekuatan dalam diri MK.. Aameen!


=ooOOoo=



Emmm sedar tak sedar lebih kurang lagi 36 hari lagi kita nak berpuasa.. Alhamdulillah segalanya MK dah selesaikan apa yang belum diganti.. ( ermmm 3bulan dah nk pose MK baru wat puasa ganti ) Hope pas ni MK kena alert masa yang ada.. Supaya MK tak melewat-lewatkan lagi qada' puasa yang tertinggal.. Puasa sunat Rejab alhamdulillah, banyak hari juga yang MK dapat serta.. Lepas tu MK tak berapa sihat, jadi MK kena la rehat.. Apapun MK kena kuatkan semangat MK dengan apa yang Allah berikan.. MK perlu bersyukur kerana MK masih lagi di uji dengan lebih mudah untuk MK harungi berbanding insan-insan yang lain yang lebih dari apa yang MK terima.. Tetapi, dengan itu Allah berikan selaras dengan kemampuan kita semua.. Allah sesekali tidak membebankan hambanya.... Dan setiap ujian ini adalah TARBIYYAH dari Yang Maha Kuasa....

Tak sabar rasanya MK nak berpuasa.. Nak rasai indahnya saat itu... kerana Rejab adalah untuk Allah,, Ramadhan adalah bulan untuk Nabi Muhammad S.A.W dan Syawal adalah bulan untuk semua hamba Allah juga umat Baginda...


=ooOOoo=



aduhhh time camni la MK teringin nak makan buah deroyan.. uuuu... Baru je nak baik demam tapi mula nak makan yang bukan-bukan.. deroyan tu panas.. makin panas la nanti.. Haa itu buah kegemaran MK time musim seangkatan dengannya.. Sanggup kekadang MK & family beli jauh-jauh untuk dapatkan yang REAL punyeee rase deroyan.. tp kalo nak best lagi kena gi Perok la.. uish,, itu lagi Mantap Say!

Kat kampung ada tapi kureng la mantapnya.. hehehe kureng pun MK makan 2,3 biji skali hadap.. kekadang tu sampai 5 biji pun ada!!!! mak aih,,, tak payah cakap la.. mang panas badan pastu, mula la nak nyusahkan mama n ayah suh beli Eno la,,, nak itu la,, nak ini laa.. Padan Muka! sapa suh cari penyakit..


0 comments: