BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 16, 2010

:: Diriku yang selalu berkeluh kesah ::


( kenapa aku di uji? )

"Apakaha manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan sahaja mengatakan "kami telah beriman" sedangkan mereka tidak di uji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang dusta.."



( kenapa aku tak dpt apa yg aku idamkan?)

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahuinya.."



( kenapa ujian seberat ini? )

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.."



( kenapa aku rasa FRUSTTTT???!!! )

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang2 yang beriman.."



( bagaimana aku harus hadapinya? )

"Wahai orang2 yang beriman! Bersabarlah kamu menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara2 kebaikan dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan, dan bersedialah dengan kekuatan pertahanan di daerah2 sempadan serta bertaqwalah kamu kepada Allah, kamu berjaya mencapai kemenangan.."

"Dan mintalah pertolongan kepada Allah dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali orang2 yang beriman.."



( apa yang aku dapat dari semua ini? )

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang2 mukmin, diri, harta mereka dengan memberikan mereka syurga untuk mereka.."



( kepada siapa aku harus berharap )

"Cukuplah Allah bagiku.. Tiada Tuhan selainnya.. hanya kepadaNya aku bertawaqal.."



( aku dah tak tahan lagi!!!! )

"... janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah.. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum kafir.."




''SEBELUM AKU BERBUAT BAIK KEPADA MANUSIA, AKU PERLU BERBUAT BAIK KEPADA ALLAH "HABLUMMINALLAH...... THEN, HAMBLUMMINANNAS......

0 comments: