BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 6, 2010

:: Menggamit Kasih Cinta mungkin Bersemi???.. ::

:: u are my everything.. i love u ::


we need each other to improve our lives ..MK need to understand the person .. can not force us to our satisfaction own .. MK should think with their heart .. MK should try everything .. MK should be independenti n all cases! Please MK be a matured person! do not always seek help from others..prove that you can do.. What is important, you need to pray for their family may be in a healthy, easy to find things.. In such a way to help you also.. You should know that she does not belong to you from the first because she belongs to Allah! You simply complete the life.. Remember this MK, if you want her to be the best for you, you need to make the best of her first ..! for our ukhwah!!!!! ( to my sister )

====ooOoo====


:: merindukanmu... ::


erm kenapa la semenjak dua menjak ni MK rasa macam tak selesa je di hati Mk ni.. Kenapalah saat ini MK terlalu merinduinya.. MK kena percaya yang ukhuwah bukan setakat apa yang mampu tapi ia sampai bila2 walau kita rasa kita tak mampu untuk itu.. "Ya Allah berikan hambamu ini kekuatan dalam setiap apa yang Engkau berikan..." pesanannya,, "kita semai ukhwah ye.."
MK masih punyai nikmat hidupan lagi jd MK kene sentiasa mendoakannya, keluarganya yg tercinta, dan juga sahabat2nya.. i'm ur's n u are mine***



*** Allah telah jadikan manusia itu berpasangan-pasangan, Allah juga tanamkan sifat sabar dalam diri setiap manusia, kerana dalam perjalanan manusia seharian kita akan di uji, samada berbentuk cabaran yang besar ataupun yang kecil pd pandangan orang lain. maka sebelum kita menemui cinta yang sejati Allah mahu kita mencari terlebih dahulu, dengan tujuan ini Allah datangkan kepada kita beberapa insan yang akan membangkitkan rasa inta kita. maka kita harus sabar dengan ujian itu. Allah datangkan insan itu supaya kita dapat mengenali sikap, sifat, perangai dan segala tentang lelaki. ingat kita nak cari permata dalam kaca sangat susah kita kena berusaha, ikhtiar, doa dan tawallkal mudah-mudahan kesabaran kita akan mendapat perhatian dari illahi..... *** (to somebody... )



Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu