BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 25, 2010

:: ku teruskan jua SUNNAH KEHIDUPAN ku ::


kasih manusia sentiasa bermusim,
kasih ALLAH tiada bertepi,
sayang manusia tiada yang abadi,
sayang ALLAH janji-Nya pasti!!!

hmm betul kan? sekarang ni nak cari teman yg betul2 dpt rasai susah senang bersama, tawa nangis bersama amatttt susah.. kenapa yer? bila susah kita yg dicari... bila senang? hmm ALLAH Maha Mengetahui segalanya.. bg MK, sahabat itu adalah satu nama yg penuh makna hadir tika tawa juga tika duka.. Tiada pada cinta, tiada pada lafaznya.. Hanya kejujuran yg menyulami hati.. Hanya keikhlasan menyirami jiwa.. Kebaikan dihargai.. dannnnnn kesalahan dimaafi..

angin rindu menghembus dalam ingatan MK.. membuatkan minda MK bermain sejenak dgn segala memori yg terindah bersamamu suatu ketika dahulu.. terkenang kisah persahabatan kita bersama.. di dalam suatu pengajian... menuntut ilmu dan pengalaman..

diri ini sudah merasai pelbagai pengalaman dlm pekerjaan.. sudah memegang duit gaji sendiri ku kongsikan bersama-sama, kita luangkan masa bersama.. dari suatu tempat ke suatu tempat.. peristiwa itu amat bermakna dalam hidupku.. tetapi kembalinya diri ini menuntut ilmu untuk kali yang seterusnya, perhubungan kita kian renggang.. dikau dimana? dikau bagaimana? mengapa dikau begini???? dikau hanya mendiamkan diri tanpa sebarang kata..

hmm,, namun terasa ada sesuatu yang kurang.. Mungkin juga tersilap kata, tergambar perbuatan yang tercalar hati, terluka hati yang tidak sengaja. Keputusan diambil dengan memberikan ruang kami bersama.. Mungkin perasaan salah dalam meneka.. Hati mungkin akan terguris. Tapi itulah yang dirasa.. Agar tali yang renggang tidak akan terus putus. Mungkin ini juga salah.. Tidak tahu mengungkap dengan kata-kata.. Berikan ruang hanya untuk seketika... Mohon maaf salah dan silap yang ku pinta darimu .....

madah untukmu, wahai insan yang tersayang..

terima kasih, wahai teman..
airmata yang gugur ini..
hati yang membengkak dan berdarah ini..
aku pasti ia adalah suatu permulaan menuju aku
ke alam KEDEWASAAN..

aku tidak berdaya menahan hibanya rasa kau pergi jua,,
dalam meninggalkanku,,
aku redha dgn apa yang terjadi,,
mungkin ada rahmat yg tersembunyi....

sahabat itu adalah anugerah yang indah..
mungkin seseorang itu boleh hidup tanpa kekasih..
tetapi jarang seseorang itu boleh hidup tanpa SAHABAT...!!!

0 comments: