BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 21, 2010

:: Snap Sane Sini ::

:: my cousin nephew,, i love u, dear! love ur smile ::


:: we're siblings! hehehe... love u all!!! ::



:: Me and m younger brother.. Ziqry Adam.. ::



:: snap snap snap!!! ::



:: my brother n lovely mumma!!! emuah!!! ::



:: my lovely dad... love untill hereafter! ::




:: Adam with auntie ::



Antara perkara2 penting yang perlu kita lakukan sebagai khalifah Allah di muka bumi ini ialah saling berpesan-pesan dengan kebenaran dan perkara-perkara kebaikan. Bercerita tentang kasih sayang, sudah tentu ianya berhubung kait dengan fitrah hati. Kasih sayang ini umpama tali yang mengikat hati-hati manusia. Apabila wujudnya kasih sayang, maka lahirlah perasaan kemesraan dan apabila wujudnya kemesraan maka terbitlah kesejahteraan dalam hidup.

Ke manakah hilangnya perasaan kasih sayang dalam masyarakat kita?? Seringkali dada2 akhbar di negara kita dihiasi dengan berita2 yang menggemparkan kita. Terbaru, kisah 2 orang adik beradik Muhamad Shafril Shamir, 4 tahun, dan Nor Ameelia Syafiqah, setahun, yang ditemui mati dipercayai diracun bapa mereka, Shaari Hamid, 34, sebelum menggantung dirinya, semalam. Apa sudah jadi???

Sudah tentu, kita tersentuh hati apabila membaca kisah-kisah sebegini. Inilah nikmat hidup yang semakin hilang dalam masyarakat kita hari ini. Institusi keluarga yang sudah mulai layu kasih sayangnya. Ingat, kekuatan kasih sayang inilah yang membawa kepda kemenangan dakwah Rasulullah dan kegemilangan Islam di muka bumi ini.

Sebagai pembaca, apa komen anda tentang nilai kasih sayang. Apakah langkah2 yang anda rasakn perlu dilakukan oleh pihak atasan, masyarakat mahupun anda sendiri. Keprihatinan anda menunjukkan anda seorang yang menitik beratkan kasih sayangdalam kehidupan. Suburkan kasih sayang!!!


0 comments: